English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بزرگراه ترانزیتی ایران و آذربایجان در مرز آستارا افتتاح شد

بزرگراه ترانزیتی ایران و آذربایجان در مرز آستارا افتتاح شد
 پل جدید مرزی و مشترک اتومبیل رو، سایت موقت پایانه مرزی آستارا و راه موقت دسترسی به بزرگراه بین المللی و ترانزیتی آستارا - آستارا روز شنبه نهم دی ماه 1402 افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آستارا، پل جدید مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای برای تسهیل تردد و رشد ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان با کشورهای CIS، با حضور دکتر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی ایران و «شاهین مصطفی یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

این پل ( به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰ متر ) بر روی رودخانه آستاراچای با اعتبار ۵.۸ میلیون یورو با هدف گشایش گره ترافیکی، افزایش ترانزیت کالا و توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذریایجان احداث گردیده است.

دکتر رضوانی فر با بیان اینکه بهره برداری از پل دوم در مرز آستارا موجب تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی خواهد شد، بیان داشت: برای اینکه ابعاد و اهمیت استراتژیک پل جدید و استقرار گمرک و بقیه سازمان‌های خدمات‌دهنده مرزی بیشتر روشن شود باید به جزئیات حجم عملیاتی که در گمرک آستارا انجام می شود، توجه کنیم.

سایت موقت پایانه مرزی واقع در روستای باغچه‌سرا از توابع بخش مرکزی‌ شهرستان آستارا ‌در حال حاضر برای ورود ناوگان خالی خارجی و ایرانی پیش‌بینی شده و با افتتاح آن ظرفیت ورود و خروج خودروهای ترانزیتی بین دو کشور افزایش می یابد.

گفتنی است؛ مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان فعال‌ترین مبدا مرزی شمال جمهوری اسلامی ایران از نظر ترانزیت بارهای خارجی، صادرات کالاهای ایرانی و تردد خودروهای مسافری سبک و سنگین بین المللی محسوب ‌می‌شود و پل فلزی مرزی و تاریخی مشترک آستاراچای منشأ اتصال شهرهای آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان است، لذا با بهره برداری از پل جدید مرزی آستاراچای، ظرفیت صادرات، واردات و ترانزیت کالا در گمرک مرزی آستارا به حداقل ۲ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

  

۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
تعداد کلیک: ۵۱۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500