در این برنامه، دکتر سلیمی ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی کارکنان، سلامت و رفاه پرسنل را از اولویتهای اصلی شرکت برشمرد و اظهار داشت:باید امنیت خاطری برای پرسنل ایجاد شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل جسمی یا اضطراری، محلی مطمئن برای مداوا و رسیدگی فوری وجود داشته باشد. این مرکز باید مکانی برای آرامش خاطر و ارتقاء سلامت کارکنان باشد .لذا با این هدف، آزمایشهای دورهای همکاران نیز در همین محل انجام گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه چنین مراکزی افزود:ایجاد مراکز سلامت نباید محدود به ستاد مرکزی باشد؛ بلکه باید در تمامی شرکتها و شعب تابعه در سراسر کشور راهاندازی شود تا استانداردهای سلامت و آمادگی در شرایط اضطراری در همه سطوح شرکت توسعه یابد.
مدیرعامل شرکت همچنین بر لزوم آموزش نیروهای متخصص در حوزه درمان در هر شرکت تأکید کرد و گفت:در هر واحد لازم است نمایندهای آموزشدیده در حوزه خدمات درمانی حضور داشته باشد تا در مواقع نبود پزشک بتواند به مراجعان خدمات اولیه ارائه دهد.
در ادامه، دکتر مرادنیا، پزشک مرکز سلامت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران توضیحاتی در خصوص تجهیزات، فرآیندهای کاری و اقدامات انجامشده ارائه کرد و از اهداف کلان این مرکز بهعنوان حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی کارکنان و افزایش بهرهوری محیط کار یاد کرد.
وی برخی از اهداف عملیاتی این مرکز شامل موارد زیر می باشد:
-کاهش هزینههای ناشی از آسیبهای سلامت (بیماریهای عمومی و شغلی و حوادث کاری)
-تأمین زیرساختهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اقدام در شرایط اضطراری
-توسعه فرهنگ سلامت در ستاد مرکزی و تمامی شرکتها و شعب زیرمجموعه
-افزایش دانش و مهارت کارکنان در حوزه کمکهای اولیه، احیای قلبی و ریوی، کنترل استرس و سلامت عمومی
-اصلاح سبک تغذیه از طریق تهیه و توزیع غذای سالم
-طراحی و توسعه سامانه جامع مدیریت سلامت کارکنان شرکت
-ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همکاران ستاد مرکزی برشمرد.
در پایان، دکتر سلیمی ضمن بررسی امکانات مرکز، توصیهها و نکات تکمیلی برای بهبود خدمات درمانی و بهداشتی برای این مرکز و تمام شرکت های انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران در سراسر کشور را بیان نمودند.